18-in/18-out 24-bit/192kHz USB Audio Interface with Two Digitally Controlled Microphone Preamps, TRS I/O, ADAT, S/PDIF, MIDI, and Word Clock - Mac/PC
Fireface UC میراث دار سری Fireface است و صادقانه بگوییم از عهده این مسئولیت سنگین با جایگزین کردن USB به جای Firewire، به خوبی بر آمده است. با استفاده از هسته تازه توسعه یافته Hammerfall که به تازگی توسط RME معرفی شده است، Fireface UC قادر است کانالهای چندگانه صدا را با تاخیر فوق پایین اجرا کند. دو نرمافزار جداگانه برای Mac و PC به معنی رفع محدودیت های فعلی تکنولوژی USB است. و البته ورودی ها و خروجی های متعدد شامل ۲ پری امپ میکروفون، ADAT، و S/PDIF، در مجموع ۱۸ ورودی و خروجی را علاوه بر Midi در اختیارتان قرار می دهد. و در نهایت همانطور که ذکر شد نتیجهی تمام این فناوری های نوین این است که چه در Mac و چه در Windows تقریبا هیچ گونه تاخیری را شاهد نیستیم!
RME Fireface UC دارای همه آن مدارهای الکتریکی و آنالوگ RME است که سالهاست امتحانشان را پس دادهاند. این کارت صدا تنها مدل در کلاس خود است که از محدود کننده Jitter فعال بهره میبرد، برای استفاده مستقل و Stand-alone بهینهسازی شده است، از پنل جلویی به طور کامل قابل کنترل است، و با استفاده از ورودی/خروجی های انعطافپذیر و حرفهای و روتر ماتریکسیِ بینظیر ۶۴۸ کاناله، توانایی پخش صدایی تا سمپل ریت ۱۹۲ کیلوهرتز را دارا میباشد.
Fireface UC با هر دو سیستم عامل مک و ویندوز به طور کامل سازگار است. نه تنها سازگار است بلکه برای حداکثر کارایی با هر دو پلتفرم بهینه شده اند. فناوری جدید Hammerfall توسعه داده شده توسط RME به معنای کاهش تاخیر حتی در صورت استفاده چند کاناله میباشد. Fireface UC از دو نرمافزار جداگانه برای Mac و PC بهره میبرد که محدودیت های USB را از میان بر می دارد. و البته همیشه از روی یونیت میتوانید حالت را از مک به پی سی و یا بالعکس تغییر دهید. در حالت Mac OS پورت های Midi کاملا با کلاس مربوطه سازگاری دارند و بدین جهت سیستم عامل به طور اتوماتیک از درایور های ضمیمه شده استفاده می کند. و البته تاخیر تحت هر دو سیستم عامل غیر قابل باور است. این یعنی عملکردی قابل مقایسه با PCI Express تنها با استفاده از یک سیم USB!
تمام ورودی ها و خروجی ها می توانند به طور آزادانه با استفاده از نرمافزار TotalMix، میکس، روت، و توزیع شوند. همچنین این نرمافزار قابلیت تنظیم تا ۹ Submix را می دهد و میتوانید تمام ساب-میکس ها و خروجیها را مستقیماً و بدون استفاده از کابل های خارجی ضبط کنید و با Midi همه جنبه های آن را از راه دور کنترل نمایید. همچنین سختافزار متکی بر پردازشگر دیجیتال سیگنال سطح RMS و Peak را بدون بارگذاری قابل توجه بر روی CPU سیستم محاسبه مینماید.
۸ ورودی و خروجی آنالوگ، که همگی به جز خروجی های ۷ و ۸ بالانس-شده هستند، با Level های کنترل شده توسط نرمافزار ( dBV-10, +4 dBu, Lo/HiGain ) که به طور کامل در بخش آنالوگ نیز محقق می شوند، دامنه دینامیکی بالا و حداکثر وفاداری به صدای مرجع را تضمین می کنند. ورودی های ۵ تا ۸ در پشت یونیت از Level های مرجع ( dBV-10, +4 dBu) مختص RME بهره میبرند و Lo Gain را نیز می توان از طریق تنظیمات و از میان +2 dBV و +13 dBu و +19 dBu، انتخاب کرد. و همین در مورد خروجی های آنالوگ ۱ تا ۶ پشتی نیز صدق می کند. همچنین خروجی های پر قدرت هدفون، وعده ی صدایی بلند را، حتی در هدفون هایی با امپدانس پایین، میدهند.
پریامپها به طور قطع یکی از مهمترین حلقه های زنجیرهی سیگنال هستند و Fireface UC قطعاً از بهترینهای آن بهره میبرد. Fireface UC دارای ۲ پریامپ میکروفون بالانس-شده با ورودی کنترل شده دیجیتال، به همراه فانتوم پاور مستقل و اتصالات کمبوی XLR/TRS ساخت شرکت خوشنام Neutrik، است که همینطور میتوانند به عنوان ورودی اضافه نیز مورد استفاده قرار گیرند. فرایند پریامپ تا حد ۶۵ دسیبل ( قابل تنظیم در فواصل ۱ دسیبلی بر روی محدوده ای ۵۵ دسیبلی)، عملکرد EIN استثنایی حتی با تنظیمات پایین پری آمپلیفایر، و THD+N بسیار پایین، به این پریامپ ها اجازه میدهند از بسیاری از دستگاه های ردهبالا و مرجع پیشی بگیرند. تمام تنظیمات لِوِل حقیقی بوده و در دنیای واقعی قابلیت اجرا دارند و البته به راحتی توسط نرمافزار نیز تنظیم میشوند. ورودی های ۳ و ۴، ورودی های معمول بالانس-شده اند. آن ها دقیقا همانند ورودی های ۵ تا ۸ در عقب عمل می کنند و میتوانند جهت پذیرش Level های ورودی استاندارد استودیویی تنظیم شوند (لو-گِینِ +۴ dBu). مقاومت ظاهری (امپدانس) ورودی ها قابلیت تنظیم بر روی لاین (۱۰ کیلو اهم) و یا ساز (۴۷۰ کیلو اهم) را دارد و همچنین امکان تقویت مجدد صدای ورودی را تا سقف ۱۸ دسیبل در فواصل ۰٫۵ دسیبلی فراهم می کند.
وجود ورودی/خروجی ADAT امکان اتصال دیجیتال به میکسرها و کانورترها را میدهد که در مجموع با یک ADU-8 DS/QS و یا OctaMic II تا ۱۶ ورودی آنالوگ (۱۲ تا ۹۶ کیلوهرتز) را به استودیوی شما میآورند. ورودی/خروجی های SPDIF (تا سقف ۱۹۲ کیلوهرتز) با AES/EBU کاملا سازگارند. SPDIF از طریق ورودی/خروجی نوری (اپتیکال) نیز قابل دسترس است. یک ورودی و خروجی Word Clock به اضافه یک جفت ورودی/خروجی میدی (به همراه کابل breakout ویژه)، لیست قابلیت های اعجابانگیز Fireface UC را تکمیل میکنند و آن را در زمرهی سیستم های صوتی با بالاترین کیفیت حرفهای قرار میدهند.
مشخصات | توضیحات |
---|---|
نوع اتصال به کامپیوتر | USB 2.0 |
نوع کارت صدا | کارت صدا اکسترنال رک |
ورودی و خروجی همزمان | 18x18 |
نرخ نمونه برداری | 24bit/192kHz |
پردازنده داخلی | دارد |
تعداد ورودی آنالوگ | 8 |
نوع ورودی آنالوگ | 2x Combo (Mic/Line), 2x 1/4" (Hi-Z/Line), 4x TRS |
تعداد خروجی آنالوگ | 7 |
نوع خروجی آنالوگ | 6x TRS, 1x Headphone |
تعداد ورودی دیجیتال | 10 |
نوع ورودی دیجیتال | 1x ADAT (Optical/8 Ch.), 1 x AES/EBU XLR |
تعداد خروجی دیجیتال | 10 |
نوع خروجی دیجیتال | 1x ADAT (Optical/8 Ch.), 1 x AES/EBU XLR |
تعداد ورودی میکروفن (پری امپ) | 2 |
فانتوم پاور | دارد |
ورودی و خروجی میدی | دارد |
AC Power | دارد |
تعداد اسلات های رک | 1/2 |
طول دستگاه | 218 میلی متر |
عرض دستگاه | 155 میلی متر |
ارتفاع دستگاه | 44 میلی متر |
وزن دستگاه | 1.5 کیلوگرم |