جشنواره ویژه فروش گیتار تهران ملودی جشنواره ویژه فروش گیتار تهران ملودی
فروشگاه اینترنتی تهران ملودی فروشگاه اینترنتی تهران ملودی

میکروفون | میکروفن استودیویی

افزودن به لیست مقایسه
6%
۲۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان ۱۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
17%
۲۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
19%
۲۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان ۱۷,۸۸۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۶,۲۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
17%
۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴,۸۸۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
8%
۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
14%
۱۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان ۹,۷۲۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
9%
۱۰,۷۰۰,۰۰۰ تومان ۹,۶۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
15%
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان ۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
11%
۸,۰۵۰,۰۰۰ تومان ۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۶,۲۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
12%
۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۵,۹۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
17%
۶,۹۵۰,۰۰۰ تومان ۵,۷۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
18%
۵,۳۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۳۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان ۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان ۳,۷۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
14%
۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان ۳,۰۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
14%
۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان ۳,۰۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
9%
۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان ۲,۴۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
20%
۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان ۱,۹۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۱,۹۵۰,۰۰۰ تومان ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
10%
۱,۹۵۰,۰۰۰ تومان ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
6%
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
12%
۱,۸۷۰,۰۰۰ تومان ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان
افزودن به لیست مقایسه
14%
۱,۷۴۰,۰۰۰ تومان ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان
نمايش ۱ تا ۲۵ از ۳۵۹ (۱۵ صفحه)

میکروفن استودیویی

تهران ملودی به عنوان مرجع تخصصی آلات موسیقی، لوازم استودیویی و تجهیزات صدابرداری، معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای فروش تجهیزات استودیویی است که می توانید اطلاعات و قیمت انواع میکروفن حرفه ای استودیو را در آن مشاهده کنید. میکروفن های استودیویی به سبب استفاده از کپسول یا خازن قرار گرفته در مدار خود به میکروفون های کاندنسر معروف هستند.

اگر می خواهید منبع صوتی مورد نظر را با نهایت دقت و جزئیات ضبط کنید، به یک میکروفن استودیویی نیاز خواهید داشت. میکروفون های کاندنسر استودیو نسبت به میکروفن های داینامیک حساسیت بیشتری نسبت به سرعت و جزئیات امواج صدا از خود نشان می دهند. این سیستم مکانیکی ساده، از یک دیافراگم رسانای بسیار باریک و کشیده تشکیل شده که در کنار یک دیسک فلزی قرار گرفته است. این طراحی یک خازن را می سازد که انرژی الکتریکی خود را از یک منبع ولتاژ خارجی دریافت می کند که عمدتا فانتوم پاور قرار گرفته بر روی کارت های صدا عهده دار این مسئولیت است. این دیافراگم در واکنش به فشار صدا ارتعاش می یاید و موجب ایجاد تغییر در ظرفیت خازنی و تغییر ولتاژ می شود که به تولید سیگنال خروجی میکروفن می انجامد. میکروفون های کاندنسر به دو صورت سالید استیت و تیوب تولید می شوند و دارای شکل ها و اندازه های مختلفی هستند، اما همه میکروفون استودیویی چه ارزان باشند و چه گران قیمت بر اساس اصول ذکر شده عمل می کنند.

پاسخ فرکانسی میکروفن

اگر جداول مربوط به مشخصات فنی میکروفن های استودیویی را در وبسایت تهران ملودی مشاهده کرده باشید قطعا به پارامتر پاسخگویی فرکانسی برخورد کرده اید. این پارامتر نشان دهنده میزان حساسیت میکروفون نسبت به صداهایی است که در بازه های فرکانسی مختلف از خیلی زیر تا خیلی بم توسط میکروفن قابل دریافت و ضبط کردن هستند. با توجه به محدوده شنوایی انسان که بازه ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است، باید با توجه منبع صوتی مورد نظر که قصد ضبط آن را دارید، میکروفون استودیویی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

الگوهای قطبی میکروفون

الگوهای قطبی نشان دهنده این موضوع هستند که میکروفن قادر به ضبط صداها در چه موقعیتی نسب به آن، به عنوان مثال پشت، جلو و … هستند، که مهمترین آن ها عبارتند از:

الگوی قطبی کاردیوید:

میکروفون های دارای الگوی قطبی کاردیوید، صداهایی که در روبه روی آنها قرار دارند را بهتر دریافت می کنند و عمدتا صداهایی که از پشت و اطراف می آیند را رد می کنند. نماد گرافیکی این الگو شبیه به یک قلب است که به همین علت هم کاردیوید نامیده می شود. قابلیت رد کردن صداهایی که در قسمت پشت میکروفن قرار دارند، میکروفون های استودیویی کاردیود را برای شرایطی که از چند میکروفن به صورت همزمان استفاده می شود و یا مواقعی که قصد ندارید صدای آمبیانس اتاق به وسیله ی میکروفون گرفته شود، ایده آل ساخته است. این میکروفن ها که هم برای استودیو خانگی و حرفه ای و هم برای اجرای زنده ایده آل هستند، درصد بالایی از کاربری میکروفون ها را به خود اختصاص داده اند.

الگوی قطبی سوپر کاردیوید و هایپر کاردیوید:

الگوی قطبی سوپر کاردیوید نسبت به الگوی کاردیوید، تک جهت تر است و هایپر کاردیوید هم تک جهت تر از سوپر کاردیود عمل می کند. برخلاف میکروفن های کاردیوید، هر دوی این الگوهای قطبی دارای قسمت پشتی حساسی هستند که وظیفه گرفتن صدا را بر عهده دارد و همین امر باعث می شود که نحوه ی جایگذاری این میکروفون ها کمی مشکل باشد.

الگوی قطبی چند جهته یا Omnidirectional:

میکروفن های چند جهته صداها را به شکل کاملا مساوی از تمام جهت ها شناسایی می کنند. نمایش گرافیکی این الگو به شکل یک دایره است. تمام میکروفون هایی که ساخته می شوند در ابتدا دارای الگو قطبی چند جهته هستند، اما در فرایند بعدی با انجام کارهای مهندسی به میکروفن هایی با الگوی قطبی تک جهته تبدیل می شوند.

الگوی قطبی دو جهته یا Figure 8:

میکروفون هایی که دارای الگوی قطبی Figure 8 هستند نسبت به صداهایی که در جلو و عقب میکروفن قرار دارند به شکل مساوی حساس اند، اما صداهایی که از کنار می آیند را رد می کنند. در این حالت الگویی ایجاد می شود که به شکل پاپیون و یا عدد هشت انگلیسی است که کپسول میکروفون در نقطه میانی این هشت قرار دارد.

اندازه دیافراگم

هم میکروفن های کاندنسر و هم میکروفن های داینامیک، بر اساس اندازه کپسول دسته بندی می شوند که عمدتا به نوع دیافراگم کوچک و بزرگ تقسیم بندی می شوند.

میکروفون های با دیافراگم بزرگ:

میکروفن های دیافراگم بزرگ از مهمترین تجهیزات و لوازم استودیو هستند. این میکروفون ها تقریبا قادرند هر منبع صوتی را، از وکال گرفته تا سازهای زهی و برنجی و پرکاشن، ضبط کنند. الگوهای قطبی چندگانه و پدهایی که روی بیشتر میکروفن های با دیافراگ بزرگ قرار دارد، این میکروفون ها را همه فن حریف ترین میکروفن استودیوهای خانگی و حرفه ای خواهد ساخت.

میکروفن های با دیافراگم متوسط:

در گذشته تنها میکروفون هایی با سایز دیافراگم کوچک و بزرگ وجود داشتند، اما اخیرا میکروفن های با سایز دیافراگم متوسط جایگاه خودشان را پیدا کرده اند. به طور کلی می توان گفت که این نوع میکروفون ها ترانزینت ها و محتوای فرکانس های بالا را مانند یک میکروفن با دیافراگم کوچک به دقت ضبط می کنند اما در عین حال صدایی غنی و گرمی مانند میکروفون های با دیافراگم بزرگ دارند.

میکروفون های با دیافراگم کوچک:

میکروفن هایی با اندازه دیافراگم کوچک معمولا نادیده گرفته می شوند، اما این میکروفون ها دارای توانایی هایی هستند که حتی در میکروفن هایی با دیافراگم بزرگ نمی توان آن ها را پیدا کرد. میزان پاسخگویی این میکروفون ها زیاد است و دلیل آن دیافراگم کوچک تر آن هاست. این نوع میکروفن ها برای گیتار آکوستیک، hi-hat یا هر ساز و منبع صوتی که ترانزینت های تیز و overtoneهای زیادی داشته باشد، ایده آل است. بسیاری از مهندسین صدا میکروفون هایی با دیافراگم کوچک را بالای ساز درامز قرار می دهند. یکی از اصلی ترین مزایای این میکروفن ها جایگذاری راحت آنها است و به خاطر ظاهر باریکی که دارند به میکروفون قلمی نیز شناخته می شوند.