بسیاری از صدابرداران و مهندسان صدا به جای کار با پری امپ، اکولایزر و پردازنده های داینامیک جداگانه، ترجیح می دهند از راحتی چنل استریپ ها بهره ببرید که دو یا هر سه ی این موارد را در قالب یک یونیت به کاربر ارائه می دهند.
آیا به صدای تجهیزات وینتج کلاسیک علاقه دارید؟ کمپانی Universal Audio پری امپ ها و چنل استریپ هایی را عرضه کرده که مدارهای تیوب را بازسازی می کند؛ همان مدار تیوبی که در ماژول های کنسول افسانه ای که Bill Putnam در اواخر دهه ی 1950 و اوایل دهه ی 1960 توسعه داده بود استفاده شده است. اگر به صدای جذاب کنسول های بریتانیایی دهه ی 1970 علاقه دارید، باید بدانید که پری امپلی فایر و قسمت اکولایزر ماژول کنسول خارق العاده ی Neve 1073 در قطعات موسیقی موفق آن سال ها تاثیر بسزایی داشته است. پری امپ ها، اکولایزرها و چنل استریپ های زیادی هستند که این نوع صدا را به کاربر ارائه می دهند که البته بهترینِ نمونه ی آن Shelford Channel از Rupert Neve Designs است.
کمپانی Solid State Logic تکنولوژی کنسول معروف SuperAnalogue را ساخته که در چنل استریپ های نوآورانه ای که به صورت عمیقی با نرم افزار آهنگسازی شما یکپارچه می شوند وجود دارد. Virtual Microphone System یا به اختصار VMS که محصول شرکت Slate Digital است، با ترکیب یک میکروفن با صدای شفاف، یک پری امپ با صدای عاری از رنگ شدگی و مدلینگ نرم افزاری سطح بالای پری امپ/میکروفن، تعدادی میکروفن مجازی بسیار با کیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار داده است. کمپانی PreSonus هم محصولات هیبریدی مبتکرانه ای را با BlueTube DP V2 عرضه کرده است: یک پری امپ دو کاناله ی میکروفن/اینسترومنت با پری امپلی فایرهای تیوب قابل میکس XMAX solid-state و مدل های بر پایه ی 12AX7 برای هر کانال.
برای انتخاب یک پری امپ مناسب، مقاله راهنمای خرید پری امپ را در تی ام پلاس مطالعه کنید.
دسته بندی های مشخصی از پردازنده های سیگنال وجود دارد که برای هر ستاپ اجرای زنده یا استودیوی مجهزی ضروری است. به جای استفاده از یونیت های کنترل داینامیک، اکولایزر و پری امپ های مستقل، بسیاری از مهندسان صدا راحتی چنل استریپ های پردازش سیگنال را ترجیح می دهند که دو یا تمام این ویژگی ها را در قالب یک یونیت به کاربر ارائه می دهند. اگر می خواهید از یونیت های مستقل استفاده کنید، حداقل به یک کمپرسور/لیمیتر نیاز خواهید داشت. اکسپندرها (expander) و گیت ها (gate) دسته ی دیگری از پردازنده های کنترل داینامیک هستند و به شما کمک می کنند سیگنال مورد نظرتان را شکل دهید و ترک هایتان را تمیز کنید. Graphic EQ معمولا در اجراهای زنده و به منظور حذف فیدبک مورد استفاده قرار می گیرد، البته در استودیو هم قابل استفاده است. فیدبک ریداکشن (Feedback Reduction) هم یکی دیگر از لوازم ضروری است که با استفاده از یک الگوریتم، فرکانس هایی که ایجاد مشکل می کنند را تشخیص داده و با استفاده از EQ آن ها را کاهش می دهد.
پردازنده های سیگنالی مانند اکولایزر پارامتریک، از اصلی ترین ابزارهای شما برای شکل دادن به صدا هستند که در انواع بسیار مختلفی وجود دارد، از مدل های رک مونت تیوب با استایل وینتج گرفته تا کنسول های بریتانیایی کلاسیک و یونیت های مدرن هیبریدی. یونیت های ریورب به شما اجازه می دهند به سیگنال آمبیانس بدهید، چه آمبیانس طبیعی و چه آمبیانس های عجیب. افکت ها و یونیت های مولتی افکت تنوع نامحدودی دارند، از فلنجرها و فیزرهای با استایل دهه ی 1970 گرفته تا اُور درایو و دیستورشن، frequency shifting، pitch shifting، spectral warping و…
اکسایترها (exciter) ابزارهای کلاسیکی برای تقویت سیگنال هستند که با استفاده از phase modulation، اکولایزر داینامیک، اضافه کردن هارمونیک به فرکانس های بالا یا مقدار کمی هارمونیک دیستورشن، صدا را جذاب تر می کنند. در پروسه ی مسترینگ، به مجموعه ای از ابزارهایی که در پروسه ی ضبط استفاده می شوند (اکولایزر، پردازنده های داینامیک و...) نیاز است و هدف از به کار بردن آن ها، بهینه کردن صدای میکس ها برای رادیو، اپتیکال دیسک، MP3 یا دیگر فرمت ها می باشد.
تقریبا تمام استودیوهای امروزی به طریقی با صدای دیجیتال سروکار دارند. پردازنده های سیگنالی مانند مبدل های آنالوگ-دیجیتال و دیجیتال-آنالوگ، ابزارهایی هستند که به شما اجازه می دهند سیگنال های آنالوگ را برای استفاده در نرم افزارهای آهنگسازی و تبدیل مجدد آن ها به سیگنال آنالوگ برای مانیتورینگ و انتقال آن ها به پردازنده های اکسترنال، دیجیتالی کنید. مبدل های دیجیتال مختلف، برای مثال عملکرد هشت پری امپ با تبدیل آنالوگ-دیجیتال و دیجیتال-آنالوگ را در قالب یک یونیت ترکیب می کنند. سینکرونایزرها (Synchronizer) پردازنده های سیگنالی هستند که پرسیژن کلاکینگ را فراهم می کنند تا به شما اطمینان دهد تمام قطعات دیجیتال استودیوی شما با یکدیگر سینک هستند و در این حالت دیگر از اثرات مصنوعی دیجیتالی ناخوشایندی که باعث افت کیفیت سیگنال می شود خبری نخواهد بود.