37-key, 4-voice Mono/Paraphonic Analog Synthesizer with 4 VCOs, VCF, 2 LFOs, 2 Envelopes, Sync and Cross Modulation, and Arpeggiator
با شروع دهه ی هشتاد میلادی، سینتی سایزرهای آنالوگ به قدری کامل شده بودند که تکنولوژی نوظهور دیجیتال تصورش را هم نمی کرد بتواند با آن رقابت کند. با شکوفا شدن خلاقیت های موسیقایی در اوایل دهه ی هشتاد، صدای زنگ دار اولین سینتی سایزرهای دیجیتال در برابر صدای باشکوه و پرحجم سینتی سایزرهای آنالوگ قرار می گرفتند که هر دوی آن ها در دهه ی آتی توانستند موج موسیقی سینث پاپ را به وجود بیاورند. یکی از آن سینتی سایزرهای آنالوگ، MonoPoly نام داشت که برای اولین بار در سال 1981 عرضه شد. MonoPoly به چهار oscillator (هرکدام دارای چندین waveform) مجهز بود و قادر بود خیلی سریع صداهای پر حجم و بیس های پرقدرتی را برای کاربر مهیا کند. سینتی سایزر MonoPoly ساخت کمپانی Korg بسیار سینتی سایزر خوبی بود اما تنها سه سال در بازار عرضه شد. امروزه مدل های وینتج این سینتی سایزر بسیار کمیاب هستند و اگر هم بتوانید آن ها را پیدا کنید، قیمت بسیار بالایی خواهند داشت. اما نگران نباشید، چرا که Behringer MonoPoly شبیه سازی فوق العاده ای از این سینتی سایزر انجام داده است و ویژگی های مدرنی را نیز به آن اضافه کرده است.
صدای غنی Behringer MonoPoly نتیجه ی چهار مولد صدا (VCO) است که درست مانند سینتی سایزر Korg MonoPoly ساخته شده اند. این در حالیست که بسیاری از سینتی سایزرهای مربوط به دهه ی هفتاد دارای دو VCO بودند و وجود سه VCO در یک سینتی سایزر جزو المان ها لوکس و رده بالا به حساب می آمد. امکان سینک کردن و detune کردن مولدهای صدا به شکلی که کاراکتر صوتی یکدیگر را تغییر دهند، یکی از تکنیک های اصلی طراحی صداست. وجود چهار VCO در این سینتی سایزر پتانسیل صوتی فراوانی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به طیف گسترده ای از صداهای منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.
مشاهده این سینتی سایزر به همراه مشخصات فنی در وبسایت کمپانی بهرینگر
مسیر سیگنال آنالوگ خالص Behringer MonoPoly بر اساس مدار Korg MonoPoly و دیگر VCO ها (مولدهای صدا)، VCF ها (فیلترهای voltage-controlled) و VCA ها (امپلی فایر voltage-controlled) که در دهه ی هشتاد استفاده می شده اند طراحی شده است. این ها صداهایی هستند که در موزیک های موفق نام های مطرحی مانند Depeche Mode و Vince Clarke استفاده شده اند. امروزه، صداهای به کار رفته در موزیک های دهه ی هشتاد زنده هستند و با Behringer MonoPoly می توان به آن ها دسترسی داشت.
یکی دیگر از ویژگی های Behringer MonoPoly که مانند مدل وینتج طراحی شده است، امکان تقسیم کردن چهار وُیس سینتی سایزر است. معماری متغیر MonoPoly به شما اجازه می دهد تا بتوانید از آن در حالت های مونوفونیک یا پارافونیک چهار صدایی استفاده کنید. در حالت پارافونیک، چهار oscillator به نُت های مجزا اختصاص داده می شوند و سپس مجموع آن ها به یک مسیر سیگنال مونوفونیک هدایت می شود. در عمل، این ویژگی انعطاف موزیکال فوق العاده ای را برای شما فراهم می کند. از بیس های پرحجم گرفته تا لیدهای قدرتمند و آکوردهای مشابه سبک جز، MonoPoly نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت.
علاوه بر چهار VCO، سینتی سایزر MonoPoly به یک VCF کلاسیک، دو LFO، دو envelope، sync و cross modulation و یک آرپژیاتور مجهز شده است. تمام این امکانات در قالب یک بدنه ی مقاوم و مستحکم با طراحی وینتج قرار گرفته اند و امکان زاویه دادن به پنل کنترل ها نیز وجود دارد. دکمه های چرخشی و کلاویه ها حس بسیار خوبی دارند و تعداد ورودی/خروجی ها فراوان است.
مشخصات | توضیحات |
---|---|
موتور تولید صدا | Monophonic |
تعداد کلاویه | 37 |
نوع کلاویه | Semi-weighted, Full-size, Velocity-sensitive |
افترتاچ | ندارد |
پلی فونی | Monophonic, Up to 4-voice Paraphonic |
افکت ها | X-Mod, Freq-Mod |
پریست | - |
کنترلرهای دیگر | - |
خروجی صدا |
1 x 1/4" TS (line out)
|
ورودی صدا | - |
ورودی پدال |
1 x 1/4" TS (portamento on/off), 1 x 1/4" TS (VCO), 1 x 1/4" TS (VCF)
|
تعداد پدال | - |
پورت USB |
1 x Type B
|
پورت میدی |
In/Out/Thru/USB
|
طول | 648 میلی متر |
عرض | 361 میلی متر |
ارتفاع | 90 میلی متر |
وزن دستگاه | 10.3 کیلوگرم |