نکاتی از موزیسین های حرفه ای برای ایجاد پیشرفت در عرصه موسیقی

در این مقاله نگاهی به صحبت های شش موزیسین حرفه ای خواهیم انداخت که به کسانی که در آغاز راه حرفه ی موسیقی هستند کمک می کند یک پله به جلوتر بروند.

Heather Bright

Heather یک آهنگساز، تنظیم کننده و دی جی موفق است که با نام مستعار Bright Lights کار می کند.
نکته ی کلیدی او در این رابطه: “هیچوقت توقف نکنید. اگر آدم ها می گویند موسیقی تان به درد نمی خورد یا به اندازه ی کافی خوب نیست، شما فقط به کارتان ادامه بدهید. اگر موزیک هایی می سازید که واقعا عاشقشان هستید اما نمی دانید چطور باید برای آن ها تبلیغ کنید و چطور آن ها را به مخاطبان برسانید، فقط به کارتان ادامه دهید. شما هیچوقت نمی دانید چه زمانی قرار است همه چیز برای شما عوض شود و به موفقیت برسید.”

Friction

Friction که همچنین با نام Ed Keeley هم شناخته می شود یکی از مطرح ترین دی جی های سبک درام اند بیس است. او همچنین وظیفه ی اجرای یکی از برنامه های مطرح Radio 1 را هم به عهده داشته و در حال حاضر مدیر شرکت موسیقی Shogun Audio هم می باشد.
نکته ی کلیدی او در این رابطه: “به خودتان و چیزی که می سازید سخت بگیرید. چه موسیقی شما تجربی باشد و چه بازاری، همیشه مطمئن شوید که در ساخت آن از تمام توانایی هایتان استفاده می کنید. از کسانی که با شما روراست هستند بازخورد بگیرید. نباید دنبال این باشید که به شما بگویند “آره از موزیکت خوشم اومد”. نقدهای حرفه ای مهم هستند. بهترین کارتان را انجام دهید و به بهتر شدن ادامه دهید.”

Hans Zimmer

همه با این موزیسن آشنا هستیم…
نکته ی کلیدی او در این رابطه: ” برای این که بخواهید یک موزیسین حرفه ای شوید، شما باید یک احمق بی پروا باشید. شانس این که بتوانید از این راه امرار معاش کنید ۰٫۰۰۰۱% است. من خوشحالم که در جایگاهی هستم که می توانم به آهنگسازهای جوان کمک کنم که به اهدافشان برسند و مطمئن شوم که آن ها برای زحمتی که می کشند دستمزد مناسبی دریافت می کنند. من عاشق این هستم که آن ها جوان هستند و ایده های بسیار متفاوتی نسبت به من دارند. این واقعا هیجان انگیز است.”

Emre Ramazanoglu

او یک درامر، مهندس میکس و آهنگساز است که تجربه ای ۲۰ ساله در حرفه ی موسیقی دارد. او برای بسیاری از فیلم های مطرح آهنگسازی کرده و با بسیاری از معروف ترین خواننده های پاپ همکاری داشته است.
نکته ی کلیدی او در این رابطه: ” شما هیچوقت نباید وقت آزاد داشته باشید، هیچوقت، هیچکس هم شما را درک نخواهد کرد. شما باید واقعا دیوانه ی کارتان باشید. وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید، مجله ها یا وبسایت های مربوط به موسیقی را بخوانید. موسیقی گوش کنید و از زاویه دید یک آهنگساز به آن ها نگاه کنید. اصلی ترین موضوع این است که همیشه به موسیقی فکر کنید و کارهایی که انجام می دهید تماما در این راستا باشند.”

Jazzy Jeff

نکته ی کلیدی او در این رابطه: ” اتفاقی که این روزها در صنعت موسیقی در حال رخ دادن هست و من بسیار به آن علاقه مند هستم، وجود شبکه های اجتماعی است. اگر زمانی که من و ویل اسمیت کارمان را شروع کردیم به چنین چیزی دسترسی داشتیم، می توانستیم ۱۰۰ میلیون نسخه از آهنگ هایمان را بفروشیم. من و ویل اسمیت هیچوقت مستقیما به طرفدارهایمان دسترسی نداشتیم و نمی توانستیم با آن ها در ارتباط باشیم. شبکه های اجتماعی این موقعیت را فراهم کرده اند که موزیسین ها به راحتی بتوانند با کسانی که دوستشان دارند در ارتباط باشند.”

Javier Weyler

او درامر گروه Stereophonics است و علاوه بر پروژه های انفرادی اش کار مهندسی صدا هم انجام می دهد. او در طی ۴۳ سال زندگی خود تجربه های بسیاری را کسب کرده است.
نکته ی کلیدی او در این رابطه: ” تمام تمرکز شما باید معطوف موسیقی و پروسه ی خلاقانه ی آن باشد. من فکر می کنم اگر شما واقعا مهارت دارید و می خواهید یک مسیر حرفه ای را طی کنید، می توانید تا جایی که می خواهید از کتاب ها و ویدیوهای آموزشی چیزهای مختلفی یاد بگیرید، اما حقیقتا این که خودتان دست به کار شوید مهمترین بخش ماجراست. من وقتی کم سن و سال بودم و تازه می خواستم موسیقی را شروع کنم هیچ کسی را نداشتم که به من در این راه کمک کند.”

منبع musictech
عضویت در خبرنامه تهران ملودی
عضو خبرنامه ما شوید و مطالب و پیشنهادات ویژه ما را در ایمیل خود دریافت کنید.
نگران نباشید! هر زمان مایل باشید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. BA HICH می گوید

    واقعا که در موسیقی آدم باید بی پروا بود