بهترین کارت های صدای USB سال ۲۰۱۸

اگر با PC ،Mac ،iPad یا حتی iPhone آهنگسازی می کنید، باید بهترین ورودی/خروجی های ممکن را در اختیار داشته باشید. اما در سال ۲۰۱۸ چه کارت صدایی را باید برای خرید انتخاب کنید؟ چگونه تصمیم می گیرید که آیا باید کارت صدای USB بخرید یا کارت صدای ThunderBolt؟ این نکته را باید در نظر داشته باشید که کارت صدایی که برای یک شخص مناسب است، ممکن است مناسب فرد دیگر نباشد.

در ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که به چه تعداد ورودی و خروجی نیاز دارید. اگر می خواهید تعداد سازهای زیادی را به صورت همزمان ضبط کنید، مثلا بخواهید یک گروه موسیقی را ضبط کنید، به چندین ورودی نیاز خواهید داشت اما اگر می خواهید یک میکروفن و نهایتا یک گیتار را به کارت صدا متصل کنید، کارت صدایی با دو ورودی برای شما کافی خواهد بود.

به اتصال MIDI هم فکر کنید. آیا می خواهید میدی کنترلرتان را به وسیله ی USB مستقیما به کامپیوتر وصل کنید یا به پورت های MIDI روی کارت صدا نیاز دارید؟

بعد از این سوال ها به نحوه ی متصل شدن کارت صدا به کامپیوتر می رسیم. تعداد زیادی از کارت های صدا به وسیله ی اتصال USB 2 به کامپیوتر متصل می شوند اما کارت های صدایی با اتصال ThunderBolt هم وجود دارند که سرعت بهتری را ارائه می دهند؛ که البته قیمت بیشتری هم دارند. هر نوع کارت صدایی که انتخاب کنید، پیش از خرید مطمئن شوید با سیستم PC/Mac/iOS و همچنین نرم افزار آهنگسازی شما سازگار باشد.

شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا در کارت صدا به DSP (پردازش سیگنال دیجیتال) نیاز دارید یا نه. این قابلیت به شما اجازه می دهد از پلاگین های اختصاصی به نحوی استفاده کنید که هیچ پردازشی روی کامپیوتر شما انجام نشود و از انرژی پردازشی کامپیوتر شما استفاده نکنند. کمپانی Universal Audio با سری محصولات UAD، بدون شک پادشاه این مارکت است.

حجم و اندازه ی کارت صدا هم مهم است. آیا می خواهید کارت صدا را در استودیو استفاده کنید یا می خواهید آن را در کیف بگذارید و با خود حمل کنید؟ کارت های صدا دارای اندازه و شکل های بسیار متنوعی هستند؛ بعضی از آن ها به شکلی طراحی شده اند که در رَک ها و میزهای استودیویی قرار گیرند و برخی دیگر برای قرارگیری در کیف لپ تاپ و حمل آسان طراحی شده اند.

نکته ی آخر و بسیار مهم هم بحث قیمت کارت های صداست. شما با پرداخت هزینه ای کمتر از ۲۰۰ دلار می توانید یک کارت صدای خوب تهیه کنید اما با پرداخت کمی هزینه ی بیشتر، کیفیت، عملکرد و مشخصات بهتری را در کارت های صدا خواهید دید.

کارت های صدای خوب بسیار زیادی در بازار وجود دارند و این که شما کدام را بخرید کاملا بستگی به نیازها و بودجه ی شما دارد. چه به دنبال یک کارت صدای ارزان قیمت باشید و چه به دنبال یک کارت صدای سطح بالا، در این مقاله می توانید با بهترین های هر بخش آشنا شوید.

 

۱- Audient iD4

بهترین کارت صدای ارزان قیمت

قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۱۹۹ دلار

– نوع اتصال: USB 2

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/96kHz

– ورودی آنالوگ: دو عدد

– خروجی آنالوگ: دو عدد

– اتصال دیجیتال: ندارد

– ورودی و خروجی MIDI: ندارد

نکات مثبت:

ارزش خرید بالا

پری امپ فوق العاده

ساخت و طراحی هوشمندانه

نکات منفی:

با این قیمت نمی توان توقع زیادی داشت

بهترین کارت صدایی که با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار می توانید تهیه کنید همین کارت صداست. iD4 یک کارت صدای ساده با دو ورودی و دو خروجی است که دارای یک پری امپ میکروفن همراه با ویژگی فانتوم پاور برای استفاده از میکروفن های کاندنسور و یک ورودی ساز برای اتصال مستقیم گیتار یا بیس به کارت صدا می باشد. علاوه بر این ویژگی ها، یک خروجی اصلی برای اتصال مانیتورها و دو خروجی هدفون هم برای این کارت صدا در نظر گرفته شده است. iD4 به وسیله ی USB انرژی مورد نیاز خود را دریافت می کند و به وسیله ی Apple camera connection kit به iPhone/iPad متصل می شود. کمپانی Audient دقت زیادی را در ساخت این کارت صدا به خرج داده و تناسب فوق العاده ای از کارایی و قیمت را ارائه داده است؛ نتیجه ی آن کارت صدایی شده که علیرغم قیمت پایینی که دارد به هیچ وجه احساس ارزان بودن به شما نمی دهد. iD4 بهترین کارت صدایی ست که ما در این بازه ی قیمتی با آن مواجه شده ایم.

۲- Focusrite Clarett 4Pre USB

کارت صدای ایده آل برای استودیوهای خانگی

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۶۰۰ دلار

– نوع اتصال: USB 2 (اتصال Thunderbolt هم موجود است)

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/192kHz

– ورودی آنالوگ: ۸ عدد

– خروجی آنالوگ: ۴ عدد

– اتصال دیجیتال: ورودی/خروجی ADAT و ورودی/خروجی S/PDIF

– ورودی و خروجی MIDI: دارد

نکات مثبت:

پری امپ های با کیفیت Clarett

عملکرد با تاخیر (latency) بسیار پایین

داشتن ورودی/خروجی MIDI

نکات منفی:

نداشتن پردازش DSP

چند سال پیش کارت های صدای Clarett کمپانی Focusrite، پری امپ های بسیار با کیفیت و تاخیر فوق العاده پایین را با قیمت ایده آلی در اختیار کاربران قرار دادند. این کارت های صدا با کامپیوترهای مجهز به پورت Thunderbolt قابل استفاده بودند که باعث می شد تنها کاربران مک بتوانند از آن استفاده کنند و کاربران ویندوز نتوانند به این کارت صدا دسترسی داشته باشند. حالا کمپانی Focusrite نسخه های USB کارت های صدای Clarett Thunderbolt را هم در اختیار کاربران قرار داده است. مانند مدل های Thunderbolt، کارت صدای Clarett 4Pre USB دارای ۱۸ ورودی، ۸ خروجی همراه با ورودی و خروجی MIDI است. در بخش ورودی، دو عدد ورودی ترکیبی mic/line/instrument، دو ورودی ترکیبی mic/line، چهار ورودی line-level، ورودی استریوی S/PDIF و هشت کانال ADAT optical برای این کارت صدا در نظر گرفته شده است. هشت خروجی این کارت صدا شامل چهار خروجی line-level و دو خروجی استریوی هدفون است. اضافه شدن اتصال USB باعث شده تا این کارت صدای همه کاره که مشخصات بالایی دارد برای طیف وسیع تری از کاربران قابل استفاده باشد.

۳- IK Multimedia iRig Pro Duo

کارت صدای قابل حمل قدرتمند

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۱۹۹ دلار

– نوع اتصال: USB 2، Lightning, USB OTG

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 48kHz

– ورودی آنالوگ: ۲ عدد

– خروجی آنالوگ: ۲ عدد

– اتصال دیجیتال: ندارد

– ورودی و خروجی MIDI: دارد

نکات مثبت:

کاملا قابل حمل

سازگار با دستگاه های موبایل

طول عمر بالا

قابلیت ضبط دو کانال به صورت همزمان

نکات منفی:

مشکل در عملکرد، زمانی که شارژ باتری کم می شود

iRig Pro Duo بهترین کارت صدای قابل حمل کمپانی IK Multimedia تا به امروز است. این کارت صدا هر چیزی که از یک کارت صدای دو کاناله انتظار دارید را در اختیارتان قرار می دهد؛ ویژگی هایی مانند فانتوم پاور، ورودی و خروجی MIDI، مانیتورینگ مستقیم، اندازه گیری سیگنال و ورودی های ترکیبی XLR/Hi-Z. این کارت صدا هم به وسیله ی باتری و هم به وسیله ی برق شهری کار می کند. Pro Duo همچنین نسبت به مدل های پیشین، مستحکم تر به نظر می رسد. این کارت صدا همراه با کابل های زیادی به کاربران عرضه می شود تا بتوانید آن را با هر دستگاهی که بخواهید استفاده کنید؛ کابل MIDI یکی از این کابل هاست. یکی از ایراداتی که در این کارت صدا با آن مواجه شدیم این است که زمانی که شارژ باتری کم می شود، پایداری عملکرد کارت صدا کاهش پیدا می کند. البته این مشکل چندان مهم نیست اما اگر قرار است جایی بروید که این کارت صدا را به وسیله ی باتری تغذیه کنید، حتما باتری های اضافه با خود به همراه داشته باشید.

۴- Arturia AudioFuse

کارت صدای خوش استایل و سطح بالا همراه با تنوع زیاد اتصالات

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۵۹۹ دلار

– نوع اتصال: USB 2

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 192kHz

– ورودی آنالوگ: ۴ عدد

– خروجی آنالوگ: ۴ عدد

– اتصال دیجیتال: ورودی/خروجی ADAT و ورودی/خروجی S/PDIF

– ورودی و خروجی MIDI: دارد

نکات مثبت:

صدای فوق العاده

تعداد زیاد اتصالات

طراحی زیبا

نکات منفی:

کارت های صدای دیگری با همین تعداد ورودی و خروجی هستند که قیمت پایین تری دارند

AudioFuse یک کارت صدای جذاب و قابل حمل برای Mac ،PC و iOS است که ویژگی های فراوانی دارد. علیرغم داشتن فرم فاکتور کوچک، تعداد اتصالات زیادی را در این کارت صدا شاهد هستیم. در بخش جلوی دستگاه، ورودی های ترکیبی و دو خروجی مجزای هدفون وجود دارد. این ورودی و خروجی ها ماهیتی ترکیبی دارند و هم مینی جک هستند و هم پلاگ ۱٫۴ اینچی. در پشت دستگاه خروجی هایی برای اتصال دو جفت مانیتور، کانکتورهای line level، پورت های ورودی و خروجی MIDI وجود دارد (که به خاطر محدودیت فضا به وسیله ی کانکتورهای مینی-جک جایگزین شده اند که در جعبه ی محصول موجود است) و برای تعامل دیجیتال، ورودی و خروجی های S/PDIF و ADAT قرار گرفته است. همچنین برای ورودی های یک و دو، اینسرت هایی در نظر گرفته شده که به شما اجازه می دهد به وسیله ی کمپرسورهای سخت افزاری و چنل استریپ ها کار ضبط را انجام دهید. AudioFuse با استفاده از اتصال USB 2 به سیستم شما متصل می شود که البته یک USB hub هم به آن اضافه شده که سه پورت USB دیگر را هم در اختیار شما قرار می دهد. AudioFuse یک کارت صدای زیبای امروزی است که دارای ویژگی هایی مانند ظاهر جذاب، سازگاری با طیف گسترده ای از منابع صوتی، صدای فوق العاده و مجموعه کنترل های بسیار با کیفیت می باشد.

۵- Universal Audio UAD Apollo Twin MkII

صدای با کیفیت بالا و پلاگین های مجهز به DSP

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۶۹۹ دلار

– نوع اتصال: Thunderbolt

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 192kHz

– ورودی آنالوگ: ۲ عدد

– خروجی آنالوگ: ۶ عدد

– اتصال دیجیتال: Optical Toslink

– ورودی و خروجی MIDI: ندارد

نکات مثبت:

کیفیت صدای خارق العاده

ضبط کردن و مانیتورینگ به صورت Real-time با استفاده از پلاگین های Unison

پلاگین های قدرتمند UAD-2

نکات منفی:

در حال حاضر فقط اتصال Thunderbolt ارائه شده است

نداشتن ورودی و خروجی MIDI

Apollo Twin MkII یک کارت صدای رومیزی با دو ورودی و شش خروجی و رزولوشن ۲۴bit/192kHz است که اگر رنگ آن نقره ای بود، از مدل اصلی (یعنی Apollo Twin) قابل تشخیص نبود. این کارت صدا به وسیله ی اتصال Thunderbolt به Mac و PC متصل می شود (در پکیج این محصول هیچ کابلی وجود ندارد) و تنها به وسیله ی برق شهری تغذیه می شود. پنل پشتی و پنل جلویی دستگاه میزبان ورودی ها و خروجی ها هستند و روی پنل بالایی یک دکمه ی چرخشی بزرگ قرار گرفته است. همچنین یک DSP box برای تغذیه ی افکت های پلاگین UAD در این کارت صدا قرار گرفته (شما می توانید از بین گزینه های Solo ،Duo و Quad انتخاب کنید). Apollo Twin MkII همان پری امپ های فوق العاده ای Unison که در مدل پیشین موجود بود را به شما ارائه می دهد و دارای ورودی های Mic/Line و Hi-Z می باشد. این ویژگی ها باعث می شود بتوانید پلاگین های شبیه ساز سخت افزارهای کلاسیک کمپانی Universal Audio را مستقیما در مسیر ورودی سیگنال ها قرار دهید. این قابلیت، تلفیق قدرتمندی از سخت افزار و نرم افزار است که می تواند ضعیف ترین پروژه های خانگی و استودیویی را در حد کارهای حرفه ای ارتقا دهد. Apollo Twin MkII یکی از بهترین کارت های صدایی است که می توانید تهیه کنید.

۶- Antelope Audio Zen Tour

کارت صدای قابل حمل رده بالا که گیتاریست ها عاشق آن خواهند شد

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۱۴۹۵ دلار

– نوع اتصال: Thunderbolt و USB 2

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 192kHz

– ورودی آنالوگ: ۸ عدد

– خروجی آنالوگ: ۸ عدد

– اتصال دیجیتال: S/PDIF, ADAT

– ورودی و خروجی MIDI: ندارد

نکات مثبت:

افکت های دی اس پی بدون تاخیر

کاملا قابل حمل

ویژگی های فراوان

نکات منفی:

دارای تنها یک کمپرسور

کمپانی Antelope هیچوقت از کیفیت محصولاتش کم نمی کند و کارت صدای Zen Tour هم از این قاعده مستثنی نیست. این کارت صدا نسبت به قابلیت هایی که ارائه می دهد بسیار کم حجم است، و البته بسیار مستحکم. یک نمایشگر لمسی کوچک، اما کارآمد، در این کارت صدا قرار دارد که امکان دسترسی به تمام قابلیت های اساسی کارت صدا را برای شما فراهم می کند. ویژگی هایی مانند مقدار گِین ورودی ها، ولوم هدفون و تاک بک از طریق دکمه هایی که در پنل جلویی قرار دارند و دکمه چرخشی بزرگ قابل دسترسی هستند. در پنل جلویی دو خروجی هدفون، چهار ورودی line/Hi Z و دو خروجی re-amping قرار گرفته که تمام این ها قابل استفاده با جک های ۱٫۴ اینچی هستند. در پنل پشتی چهار ورودی ۱٫۴ اینچی XLR دوتایی، دو جفت خروجی مانیتور برای جک های ۱٫۴ اینچی، هشت خروجی آنالوگ برای اتصال کانکتورهای DB25، دو سوکت RCA برای ورودی و خروجی S/PDIF، یک کانکتور برق و سوکت های USB و Thunderbolt قرار دارد. در سمت چپ دستگاه دو جفت ورودی و خروجی ADAT قرار گرفته است. با نصب نرم افزار مربوطه روی کامپیوترتان به راحتی قادر به استفاده از این کارت صدا خواهید بود. تعداد شش شبیه ساز آمپلی فایر در این نرم افزار قرار دارد که صداهای متنوعی را در اختیارتان قرار می دهد. صدای این شبیه ساز فوق العاده است و بر خلاف شبیه سازهای نرم افزاری، پاسخگویی داینامیک فوق العاده ای هم دارد. همچنین اکولایزرهای مختلف و یک کمپرسور هم با این نرم افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر به یک کارت صدای با کیفیت برای استودیو، تمرین ها و اجراهای زنده نیاز دارید حتما این کارت صدا را به لیست تان اضافه کنید. Zen Tour صدای فوق العاده ای دارد و ویژگی های فراوانی را به شما ارائه می دهد. Zen Tour یکی از ایده آل ترین کارت های صدا برای گیتاریست هاست.

۷- Apogee Element 46

صدای فوق العاده و کنترل نرم افزاری عالی

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۹۹۹ دلار

– نوع اتصال: Thunderbolt

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 192kHz

– ورودی آنالوگ: ۴ عدد

– خروجی آنالوگ: ۶ عدد

– اتصال دیجیتال: ADAT، SMUX و ورودی/خروجی S/PDIF

– ورودی و خروجی MIDI: ندارد

نکات مثبت:

کیفیت صدا و تبدیل آنالوگ/دیجیتال فوق العاده با کیفیت

کنترل نرم افزار Element

قابلیت های فراوان

نکات منفی:

قیمت بالا

کنترل های ریموت باید به صورت جداگانه خریداری شود و هزینه ی جداگانه دارد

نداشتن ورودی و خروجی MIDI

Element 46 یکی از بهترین کارت های صدای موجود برای Mac است که در آن قابلیت های صوتی بر فرم دستگاه مقدم است. ظاهر این دستگاه بسیار ساده است و هیچ نمایشگری در آن وجود ندارد. نگذارید این ظاهر بی روح شما را فریب دهد؛ یونیت Remote Control (اختیاری) می تواند کارت صدای شما را جذاب تر کند اما همین ظاهر ساده ی خاکستری هم قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ی مهمی که در پس این طراحی نهفته است این است که کارت های صدای Element برای استفاده ی فیزیکی طراحی نشده اند؛ این کارت های صدا به شکلی طراحی شده اند که شما آن ها را در کنار دیگر تجهیزات استودیویی قرار دهید، به شکلی که اتصالات میکروفن تنها بخشی باشند که در زمان ضبط، دست شما آن را لمس می کند. تمام ویژگی های دیگر این کارت صدا به وسیله ی نرم افزار کنترل می شود که البته Remote Control که قبلا به آن اشاره کردیم و یک اپلیکیشن رایگان iOS، می توانند کنترل های فیزیکی مورد نیازتان را برای شما فراهم کنند. در حالی که تقریبا تمام کارت های صدای سطح بالا کنترل نرم افزاری را هم در اختیار کاربر قرار می دهند، Element Control قابلیت هایی به مراتب بیشتری را ارائه می دهد و دسترسی به تبدیل آنالوگ/دیجیتال و پری امپ های حیرت انگیز Apogee را فراهم می کند.

۸- Prism Sound Atlas

کارت صدای حرفه ای با قیمتی حرفه ای

– قیمت زمان عرضه ی اولیه: ۴,۷۹۵ دلار

– نوع اتصال: USB 2

– رزولوشن صدا: ۲۴bit/ 192kHz

– ورودی آنالوگ: ۸ عدد

– خروجی آنالوگ: ۸ عدد

– اتصال دیجیتال: ADAT و S/PDIF

– ورودی و خروجی MIDI: ندارد

نکات مثبت:

کیفیت فوق العاده ی استودیویی

کنترل نرم افزاری کامل و جامع

قابلیت گسترش دادن امکانات

نکات منفی:

با قیمت بالایی که دارد فقط برای افراد حرفه ای مناسب خواهد بود

محصولات کمپانی Prism Sound در زمانی کوتاه، اعتبار ویژه ای به عنوان محصولات مورد استفاده ی کاربران حرفه ای و استودیوهایی که کیفیت صدای فوق العاده بالایی را می طلبند کسب کرده است. Atlas یک کارت صدای USB است که تعداد زیادی ورودی و خروجی دارد؛ البته برگ برنده ی این کارت صدا داشتن یک پورت MDIO است که قابلیت های زیادی را برای متصل کردن کارت صدا به دستگاه های مختلف فراهم می کند. پنل پشتی این کارت صدا قابلیت های اتصال داخلی Atlas را به کاربر ارائه می دهد که شامل هشت پری امپ Prism Sound (که می توانید کانکتورهای XLR یا TRS را به آن متصل کنید) و هشت خروجی بالانس اختصاصی ۱٫۴ اینچی است. این کارت صدا ورودی های دیجیتال با پشتیبانی از فرمت های S/PDIF و ADAT را در اختیار شما می گذارد و این یعنی Atlas توانایی ضبط ۱۸ کانال به صورت همزمان را دارد (کیفیت تا ۱۹۲kHz)؛ البته در رزولوشن های بسیار بالا ترک های کمتری را می توانید به صورت همزمان ضبط کنید. از همان لحظه ای که از Atlas استفاده کنید، متوجه قدرت بالای آن خواهید شد. از پنل جلویی می توانید برخی از تنظیمات را مدیریت کنید، اما در کنار آن، یک اپلیکیشن بسیار جامع هم برای این کارت صدا در نظر گرفته شده که به شما اجازه می دهد ورودی/خروجی های با کیفیت این کارت صدا را به وسیله ی نرم افزار مدیریت کنید. Atlas یک کارت صدای مجلل است که کیفیت صدای بی نظیری را ارائه می دهد. این کارت صدا اعتبار کمپانی Prism Sound را افزایش داده و از آنجایی که کیفیت کارت های صدای این کمپانی تا به حال فوق العاده بوده، بی شک هزینه ای که صرف خرید این کارت صدا می شود بیهوده نخواهد بود.

منبع musicradar
عضویت در خبرنامه تهران ملودی
عضو خبرنامه ما شوید و مطالب و پیشنهادات ویژه ما را در ایمیل خود دریافت کنید.
نگران نباشید! هر زمان مایل باشید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. وحید می گوید

    همه چیز گفته شد جز مهم ترین پارامتر یعنی دقت و کیفیت کانورت،آیا از این مهم تر چیزی هست برای یک کارت صدا؟