چرا پری امپ های خاص قیمت بسیار بالایی دارند؟

پری امپ میکروفن بخشی مهم در زنجیره ی ضبط است و تاثیر زیادی روی صدا دارد. اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا برخی افراد هزینه ی زیادی را صرف خرید پری امپ های خاص می کنند در این مطلب پاسخ سوالتان را پیدا خواهید کرد.

پری امپ میکروفن چیست؟

پری امپ میکروفن اولین چیزیست که میکروفن شما به آن متصل می شود. پس اگر شما میکروفن را به پشت یک کنسول یا کارت صدا وصل کنید، پری امپ اولین چیزیست که سیگنال میکروفن با آن مواجه می شود. پری امپ، گِینی را مهیا می کند که سیگنال میکروفن را تا حد line level بالا می برد تا اکولایزرها، کامپرسرها، لیمیترها و غیره بتوانند این سیگنال را پردازش کنند. پری امپ یک المان ضروری در زنجیره ی صداست، اما از آنجایی که زیاد استفاده می شود، اهمیت آن کم اهمیت انگاشته می شود. اما اگر هر چیزی از قبل به یک پری امپ مجهز شده است، چرا باید به سراغ پری امپ های خاص رفت؟

آیا تا بحال پری امپ های گران قیمت را دیده اید؟ شاید در اینترنت پری امپ هایی مانند 1073، 1066، 1084، V72 یا V76 را دیده باشید. قیمت هایی که برای آن ها نوشته می شود شاید شما را شگفت زده کند. پری امپ هایی وجود دارد که شاید قیمت آن ها از کل استودیوی شما بیشتر باشد! البته این موضوع تنها مربوط به تجهیزات وینتج نمی شود. شما به راحتی می توانید هزاران دلار صرف خرید یک پری امپ تک کاناله کنید. اگر به تازگی وارد دنیای ضبط شده اید، شاید از خودتان بپرسید چطور ممکن است یک دستگاهی که تنها به شما گِین می دهد چنین قیمت بالایی داشته باشد؟ و این که چه اهمیتی دارد که یک پری امپ به صورت دستی سیم پیچی شده باشد و در آن از قطعاتی با تلرانس های ثابت استفاده شده باشد؟

مهمترین نکته

در نهایت همه چیز به صدا ختم می شود. قطعا المان های دیگری هم وجود دارد که ارزش یک پری امپ را تعیین می کند (مانند تاریخچه یا کمیاب بودن آن)، اما صدا مهمترین چیز است. اگر تا بحال شانس این را نداشته اید که از یک پری امپ گران قیمت رده بالا استفاده کنید، باید بدانید که چنین تجربه ای می تواند زندگی شما را تغییر دهد. در این حالت متوجه خواهید شد که چرا موزیک های مطرح و موفق دهه های گذشته صدایی به آن خوبی دارند و چرا چیزهایی که خودتان ضبط می کنید به سطح آن ها نمی رسد. برای من این اتفاق در سال 1987 افتاد، زمانی که اولین ماژول های پری امپ/اکولایزر Focusrite که توسط Rupert Neve طراحی شده بود را تهیه کردم. در آن زمان Focusrite یک کمپانی جدید بود و Rupert Neve، طراحی کنسول برجسته، مدیریت آن را به عهده داشت. این دو ماژول حتی در آن زمان هم هزینه ی بالایی داشتند (اگر بخواهیم با قیمت دلار در سال 2020 حساب کنیم، قیمت این دو ماژول در آن زمان 17000 دلار بود!)، اما اولین باری که میکروفنی را به آن متصل کردم و به صدای آن گوش دادم، مطمئن شدم هزینه ای که برای آن پرداخت کرده ام ارزشش را داشته است. (این موضوع مربوط به 33 سال پیش می شود و این دو ماژول هنوز هم به خوبی برای من کار می کنند.) هیچگاه فراموش نمی کنم که این ماژول ها چه تاثیر شگفت انگیزی روی صدای من گذاشتند. در آن موقع دوست داشتم به عقب برردم تا بتوانم تمام کارهایی که ساخته ام را از نو با این ماژول ها ضبط کنم.

چیزهای دیگری که باید در نظر داشت

قطعا صدا از هر چیز دیگری بیشتر اهمیت دارد، اما المان های دیگری هم هست که باید آن ها را در نظر داشته باشید. یک پری امپ باکیفیت نوعی سرمایه گذاری است – آن را مانند ابزاری در نظر بگیرید که قرار است در تمام زندگی تان از آن استفاده کنید و بعدا آن را به فردی دیگر انتقال دهید. باور کنید یا نه، پری امپ هایی وجود دارد که برای بیش از 70 سال به وسیله ی چندین نسل از صدابرداران در ساخت قطعات موفق موسیقی استفاده شده اند.

ارزش خرید نکته ی دیگر است – ارزش یک وسیله شاید پس از دهه ها خدمت رسانی به شما ممکن است بیشتر شود. قابلیت اطمینان هم اهمیت دارد، چرا که شما به ابزاری نیاز دارید که بتوانید روی آن حساب کنید، هر روز و هر سال. پس انتخاب پری امپ مناسب عاملی است که موجب می شود بالا رفتن ارزش هر کسی که کار ضبط انجام می دهد می شود، چون پری امپ روی هر چیزی که ضبط می کنید تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از میکروفن، هیچ چیز تاثیری به بزرگی پری امپ روی صدایی که ضبط می کنید ندارد.

پس وقتی این سوال مطرح می شود که “چرا پری امپ های خاص قیمت بالایی دارند؟” پاسخ آن روشن است: چون ارزشش را دارند. من در طول سال ها همین بحث را با بسیاری از طراحان پری امپ داشته ام، پس با برخی از آن ها ارتباط برقرار کردم و همین سوال را از آن ها پرسیدم. پاسخ آن ها را در ادامه خواهید خواند.

API

کمپانی API تعداد از خوش صداترین پری امپ ها و کنسول ها را از سال 1969 تاکنون ساخته است، یعنی از زمانی که Saul Walker این کمپانی را تاسیس کرد. صدای پری امپ های API را در صداها و شاید هزاران قطعه ی موسیقی موفق از دهه ی هفتاد میلادی تا کنون شنیده اید. این پری امپ ها ابزارهای منحصر به فردی هستند که صدایی بسیار منحصر به فرد و دلنشین ایجاد می کنند. من با مدیر فروش این کمپانی یعنی Dan Zimbelman ارتباط برقرار کردم و از او پرسیدم چرا پری امپ های API اینقدر گران قیمت هستند. او در پاسخ گفت:

اول از همه از این که این پری امپ ها آنقدرها هم گران نیستند. این ها جزو بهترین پری امپ ها هستند که ارزش آن ها متناسب با قیمت آن هاست. اگر می خواهید این موضوع به شما ثابت شود، تنها کافیست نگاهی به ارزش پری امپ های دست دوم و کنسول های کارکرده ای مانند API داشته باشید. این محصولات در طولانی مدت ارزش خود را حفظ می کنند و ارزش آن ها پس از گذشته سال ها بسیار بیشتر از پری امپ های ارزان قیمت تر است. این پری امپ ها عمر طولانی و مفیدی دارن. محصولات بسیاری مانند تولیدات API وجود دارد که از دهه ی هفتاد میلادی تاکنون کار کرده اند و هنوز هم در بهترین شرایط هستند.

“قطعاتی که ما در پری امپ های میکروفن API استفاده می کنیم کیفیت بسیار بالایی دارند و شما می توانید این موضوع را در قطعات مهم محصولات ببینید – مانند op amp ها و ترانسفورماتورها. یک مدار بالانس بر پایه ی آی سی قیمت ناچیزی دارد، در حالی که طراحی های آنالوگ گسسته ی op-amp ترانسفورماتوری که ما استفاده می کنیم قیمت بسیار بیشتری دارد.”

“در حالی که برخی افراد فکر می کنند تولید با تعداد محدود هزینه ها را افزایش می دهد، اما این موضوع برای کمپانی ما مسئله ی مهمی نیست. در تمام طراحی های پری امپ های میکروفن ما از قطعات باکیفیت مشابهی استفاده می شود. پس اگرچه ما مدل های مختلفی تولید می کنیم، اما قطعاتی که در آن ها استفاده می شود را در تعداد بالا تولید می کنیم تا هزینه ها را کاهش دهیم.”

“زنجیره ی تامین API غالبا داخل ایالات متحده است و ما تنها قطعاتی را از کشورهای دیگر سفارش می دهیم که در آمریکا وجود نداشته باشد؛ اما قطعات اصلی ما در خود آمریکا ساخته می شود. این موضوع باعث افزایش قیمت محصول می شود اما در دوران کرونا و محدودیت های آن چنین چیزی نکته ی مثبتی برای ما بوده، چون ما لنگ کارخانه های خارج از کشور نیستیم. ما محصولاتمان را مانند قبل تولید می کنیم و می توانیم آن ها را ارسال نماییم.”

“قابلیت اطمینان مسئله ی بسیار مهمی است. ما در کمپانی API با ارائه ی گارانتی پنج ساله روی تمام قطعات، کیفیت محصولاتمان را تضمین می کنیم. دلیل این که چنین کاری را می توانیم انجام دهیم این است که تمام قطعات به کار رفته در محصولات ما کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین ما بیش از 50 سال است که به تولید پری امپ و کنسول مشغول هستیم، پس تجربه ی کافی برای این کار را داریم. ما به خوبی می دانیم چطور پری امپ هایی بسازیم که طولانی عمر کنند.”

Manley

اگر تابحال شانس حضور در نمایشگاه های بزرگ محصولات رده بالای صوتی را پیدا کرده باشید، قطعا نام EveAnna Manley، مدیر برند منلی را شنیده اید. من سال هاست که EveAnna را می شناسم و می دانم چه اشتیاق زیادی به دنیای صدا و البته تیوب ها دارد! “تیوب ها پادشاهی می کنند) شعار اوست و این جلمه روی تیشرت ها و بانداناهایی که لوگوی منلی روی آن هاست نوشته شده است. تجهیزات منلی جزو محبوب ترین تجهیزات ضبط در دنیا هستند، اما قیمت آن ها کم نیست! و دلیلی برای آن وجود دارد. من از EveAnna پرسیدم چطور محصولاتی را می سازد که بسیاری آن را محصولات کلاسیک آینده می دانند و چطور آن ها را با قیمت هایی بالا به فروش می رساند. او چنین پاسخ داد:

اول این که محصولات ما در کالیفرنیای جنوبی ساخته می شود، نه در چین! این محصولات به وسیله ی کارگران آمریکایی تولید می شود که بسیاری از آن ها چند دهه است که با ما کار می کنند. ما هم هوای افرادمان را داریم. در عوض آن ها هم هوای شما را خواهند داشت!

“قطعات و متریال هایی که در تمام یونیت های منلی استفاده می شود برحسب تاثیر آن ها روی صدا و قابلیت اطمینانی که دارند انتخاب می شوند. هزینه ی قطعات سومین فاکتور است. برندهای تولید کننده ی قطعات زیادی وجود دارد که ما برای دهه ها به آن ها وفادار بوده ایم، چون در طول این سال ها همیشه محصولات قابل اطمینانی را به ما تحویل داده اند. برندهای آمریکایی مهم مانند Cornell-Dubilier و Reliable Capacitors و Grayhill از جلمه ی این تولید کننده ها هستند. پتانسیومترهای Bourns و خازن های WIMA هم در چین تولید نمی شوند و کیفیت ساخت محصولات ای کمپانی ها در بالاترین سطح است. صفحات و بدنه ی محصولات ما در داخل ایالات متحده و با فلز آمریکایی ساخته می شود. فینیش و رنگ هر قطعه به صورت دستی انجام می شود و سیم پیچی ترانسفورماتورها به صورت دستی در کارگاه های ما انجام می شود. همچنین تمام متریال های قطعات مغناطیسی ما از داخل آمریکا تامین می شود.

پس بیشتر هزینه ی محصولات Manley در خود آمریکا و برای متریال های آمریکایی مصرف شده که ما با آن از نیروی کارمان حمایت می کنیم. این مسئله باعث می شود هزینه ی ما نسبت به کمپانی هایی که محصولاتشان را در چین می سازند بیشتر شود و این انتخابی است که ما انجام داده ایم.

تیوب های وکیوم هم در طول سال های اخیر به طور پیوسته افزایش قیمت داشته اند، چرا که ساخت آن ها برای تولید کننده ها دشوار است و نیروی کار زیادی باید صرف آن ها شود. تیوب های وکیوم قطعاتی بسیار تخصصی هستند و در دنیا تنها چند تولید کننده ی تیوب وکیوم باقی مانده است. به عنوان مثال دیگر هیچ کمپانی آمریکایی که چیزی مانند 12AX7 تولید کند. در برخی موارد، ما خوش شانس بوده ایم که توانسته ایم حجم زیادی از قطعات New Old Stock را از چند دهه قبل ذخیره کنیم و آن تیوب هایی که استفاده می کنیم را از سال ها قبل خریداری کرده ایم.

در مورد مدارهای وکیوم-تیوب هم بسیاری از قطعاتی که در آن نقش دارند ارزان نیستند، مانند ترانسفورماتورهای صوتی، خازن ای فیلمی گران قیمت و ولتاژ-بالا و منابع تغذیه ی تخصصی و انحصاری مالتی ریل. به علاوه، توسعه ی هر محصول ماه ها و حتی در مواردی سال های زیادی زمان می برد و تیمی از مهندسان باتجربه نمونه های اولیه ی این محصولات را می سازند، آن ها را توسعه می دهند و در نهایت آن را به محصولی کامل و قابل فروش تبدیل می کنند. ما تمام این کارها را در کالیفرنیا انجام می دهیم.

شاید مشتریان ما ظاهر زیبای محصولات Manley را ببینند، اما داخل آن پر از قطعات سطح بالا و خوش صداست. همچنین چیزی که با چشم دیده نمی شود، مهندسی سنگینی است که در توسعه، ساخت، تکامل و توزیع محصولات منلی انجام می شو؛ همچنین از تمام این مسائل گذشته، ما تعهد زیادی به خدمات پس از فروش و گارانتی محصولاتمان داریم.

Rupert Neve Designs

با Dennis Alichwer مدیر مهندسی و مدیر عملیاتی کمپانی Rupert Neve Designs تماس گرفتم و از او خواستم تا نظرش را در رابطه با تعهد این کمپانی برای ارائه ی بالاترین کیفیت صوتی ممکن بیان کند. او می گوید “محصولات Rupert Neve Designs با اشتیاقی فراوان توسعه داده می شوند. اگرچه باید هزینه ی قطعات را در هر محصول در نظر گرفت اما در این کمپانی کاهش کیفیت صوتی یا عملکرد محصولات به هیچ وجه قابل قبول نیست. با ارائه ی باکیفیت ترین صدا نه تنها پرفورمنس آرتیست ها را ارتقا می دهیم، بلکه اعتبار برندمان را نیز بالا می بریم.”

Dennis لیستی از مشخصات پایین را در اختیار ما قرار داد که در پری امپ های این کمپانی اعمال می شوند – چیزهایی که باعث شده این برند با محصولاتش میراثی درست کند که نسل های آینده هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

  • تمام محصولات ما با افتخار ساخت آمریکا هستند.
  • ما از سوییچ های گِین درجه بندی شده ی سطح نظامی استفاده می کنیم تا از کیفیت آن ها مطمئن باشیم و بیشترین طول عمر ممکن را ارائه دهیم.
  • ما از خروجی های کاستوم transformer-coupled برای ایجاد عملکردی عاری از نویز زمین استفاده می کنیم که برای انواع صداها از مدرن تا وینتج قابل تطبیق است.
  • ورودی های مدار معادل یا Transformer-coupled به شکلی بهینه می شوند تا بهترین دفع نویز مُد مشترک ایجاد شود
  • عملکرد مدار با پهنای باند اولترا واید بسیار فراتر از محدوده ی عادی شنیداری است و کیفیت صدا را به بالاترین حد می رساند
  • طراحی با المان های گسسته برای داشتن کمترین نویز
  • منابع فانتوم ولتاژ کم نویز برای ایجاد بهترین پرفورمنس نویز کلی بهینه می شوند
  • ویژگی های منحصر به فردی که روی هیچ پری امپ دیگری دیده نمی شود، مانند Silk متغیر، ترانسفورماتورهای dual-tapped و…
  • عملیات ولتاژ-بالای مدار صوتی برای اضافه شدن هدروم، ولتاژی بسیار بیشتر از آن چه که در محصولات ارزان قیمت وجود دارد. پاور ریل های ولتاژ-بالاتری که ما استفاده می کنیم نسبت به ریل های 12 یا 15 ولت، 4 الی 5dBu هدروم بیشتری ایجاد می کنند.
  • استفاده از قطعات سطح بالا و مطمئن که هر کدام با دقت زیادی برای هر مدار انتخاب می شوند
  • فیلترینگ به شدت کنترل شده ی ورودی و خروجی EMI برای عملکرد بدون نویز در هر محیط
  • طراحی های قدرتمند مکانیکی برای بیشتر شدن قابلیت اطمینان محصولات و افزایش طول عمر آن ها – برای این که محصولات بتوانند آسیب های احتمالی که در جابجایی آن ها اتفاق می افتد را تحمل کنند
  • ارزیابی صوتی از تمام قسمت ها و بخش های زیر مجموعه ی آن ها با تست های شنیداری طولانی
  • طراحی های قدرتمند مدار که از دستگاه در برابر تخلیه ی استاتیک محافظت می کنند و قابلیت اطمینان زیادی را ایجاد می کنند
  • استفاده از مدار Class A برای ایجاد کمترین مقدار دیستورشن
  • منابع تغذیه ی یونیورسالی که باعث می شود کاربران بتوانند در هر نقطه ای از دنیا از محصولات ما استفاده کنند
  • کانکتورهای بسیار باکیفیت برند Neutrik برای کانکشن های قابل اطمینان ورودی/خروجی

Great River Electronics

من نزدیک به یک دهه است که Dan Kennedy، موسس کمپانی Great River) را می شناسم. او آدمی کاملا منطقی و خاکی است که کیفیت و عملکرد را به تجملات ترجیح می دهد. همین موضوع در مورد پری امپ هایی که تولید می کند هم صدق می کند. این پری امپ ها ظاهر هیجان انگیز و تجملی ندارند اما صدای آن ها فوق العاده است. محصولات این برند ابزارهای باکیفیتی هستند که برای سال ها بدون نقص کار خواهند کرد. اگر بخواهم صادق باش، وقتی به مقایسه ی محصولات می پردازم، پری امپ های Great River از نظر من خوش صداتر از بسیاری از پری امپ های برندهای مطرح است که تنها به خاطر نام برندشان قیمت بسیار بیشتری از محصولات Great River دارند.

من چند سال پیش به یک کنفرانس طراحان پری امپ در پورتلند رفته بودم که کسی از میان حضار این سوال را پرسید که آیا می توان پری امپی ساخت که بجای دو هزار دلار تنها دویست دلار قیمت داشته باشد؟ پاسخ Dan جالب بود و آن را هیچگاه فراموش نمی کنم:

در پاسخ به این سوال باید بگویم که ترانسفورماتورهایی که در یک MP-2NV به کار رفته بیشتر از دویست دلار قیمت دارند – دویست دلار قیمتی است که من بابت خرید عمده ی آن ها باید بپردازم! پس با دویست دلار من حتی نمی توانم این ترانسفورماتورها را به شما بفروشم؛ علاوه بر آن سوییچ های گین، پات ها، کانکتورها، منابع تغذیه و هر چیز دیگری که در محصولات استفاده می شوند هم قیمت خودشان را دارند. تمام این قطعات پسیو کیفیت بالایی دارند و قیمت آن ها نیز بالاست. سپس بحث کار طراحی و ساخت را داریم. تمام این ها در ساخت محصولی که صدای فوق العاده ای داشته باشد و برای مدت طولانی قابل استفاده باشد تاثیر گذار است. شما قطعا نمی توانید چنین چیزی را با دویست دلار بسازید.

وقتی از او در رابطه با فلسفه ی طراحی در کمپانی Great River پرسیدند او پاسخ داد:

“من حس می کنم مهم است که ابزار باکیفیتی تولید کنیم که مشتری بتواند با آن آشنا شود و سپس برای همیشه روی آن حساب کند. این محصول باید به قدری مقاوم باشد که آسیب های اتفاقی آن را خراب نکنند. کنترل های آن باید دقیق باشند، دیدن و تنظیم آن ها راحت باشد و عمری طولانی داشته باشند. قطعات داخلی به شکلی انتخاب می شوند که پرفورمنس پایدار و طول عمر زیادی داشته باشند. این نکات موجب می شود که ما از قطعاتی با درجه ی نظامی یا دارای کیفیت بالای صنعتی استفاده کنیم که خرید و نگهداری از این قطعات قیمت بالاتری دارد. مزیت استفاده از آن ها قابلیت اطمینانی است که به محصول نهایی می دهند. همین حالا از برند ما خیلی از پری امپ های سری NV وجود دارد که بیست سال است بدون نقص کار می کنند و پری امپ های قدیمی تر ما به اوایل دهه ی 1990 برمی گردند و هنوز هم بدون هیچ مشکلی کار می کنند و قیمت کارکرده ی آن ها در وبسایت eBay حتی از قیمتی که ما در آن سال ها برای محصول در نظر گرفته بودیم بیشتر است.

بسیاری از افراد این را نمی دانند، اما کمپانی ما قبلا سیستم های کنترل آسانسورهای باربر را برای چند کمپانی تولید می کرد و ما همچنین سیستم های کنترل سیال را برای صنایع نیمه رسانا می ساختیم. واضح است که این ها صنایعی هستند که در آن ها قابلیت اطمینان و دام محصولات حرف اول را می زنند. همین مشخصات ما را در طراحی و ساخت پری امپ های Great River MP-2NV, ME-1NV و MP-500NV 500 Series راهنمایی کرد.

ما یک کارگاه کوچک هستیم، نه یک کمپانی بزرگ؛ پس عنوان محصولات کمیاب و خاص برازنده ی محصولات ماست. ما کارهای زیادی انجام می دهیم و محصولات متنوعی درست می کنیم، اما همان دانش، تجربه و دقت در تمام محصولاتمان وجود دارد.

همچنین اگر مشکلی برای چیزی که ساخته ایم پیش آید، به احتمال زیاد خودم شخصا محصول مشکل دار را تعمیر می کنم؛ دوست دارم در تمام جنبه های این بیزینس حاضر باشم.

Retro Instruments

Retro Instruments OP-6 (که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید) پری امپی نیست که بر اساس یک محدوده ی قیمتی تولید شده باشد – و نتیجه ی آن هم مشخص است. این محصول نتیجه ی اشتیاق شدید یک مرد به مدارهای کلاسیک و بهبود طراحی های وینتج است. این مرد Phil Moore، مالک Retro Instruments است. این محصول که گران قیمت ترین پری امپ تک کاناله در وبسایت سوییت واتر می باشد، به خوبی نشان می دهد که پری امپ های سطح بالا را نمی توان با قیمت ارزان تولید کرد. از نظر من OP-6 مانند یک اثر هنری می ماند که در ساخت آن از هیچ چیزی که موجب شود این محصول به بهترین در نوع خود تبدیل شود چشم پوشی نشده است. سال ها پیش، من صدای نمونه ی آزمایشی آن را شنیدم و آن را مستقیما با یک مدل فوق العاده کمیاب و با ارزش اولین نسخه ی RCA OP-6 که در سال 1947 ساخته شده بود مقایسه کردم. می توانم به شما بگویم که Retro OP-6 به هیچ پری امپ دیگری که من صدای آن را شنیده ام شباهت ندارد. پس از Phil سوال کردم که چه چیزی موجب می شود تولید این پری امپ تا این حد گران قیمت باشد. او در پاسخ گفت:

مانند بسیاری از محصولات وینتج در سال های اولیه ی صنعت ضبط، تمام سیم پیچی OP-6 به صورت دستی انجام شده است. چنین چیزی در مقایسه با تکنیک های تولید مدرن، گران تر درمی آید اما اختلاف صوتی واضحی ایجاد می کند. سپس هزینه های توسعه را داریم. شما باید هزینه ای که صرف تحقیق، توسعه و تولید محصول می شود را نسبت به تعداد یونیت هایی که پیش بینی می کنید به فروش برسد برآورد محاسبه کنید. اگر من می توانستم هزاران نسخه از این محصولات را بفروشم، هزینه ی هر کدام از آن ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کرد؛ اما چنین شرایطی وجود ندارد و انتظار هم ندارم چنین اتفاقی بیفتد. من این کار را کردم چون عاشق صدای مدل اولیه ی OP-6 بودم و می خواستم صدای آن را بازسازی کنم و در عین حال المان های مدرنی را برای راحتی بیشتر مصرف کننده، مانند فانتوم پاور، سوییچ قطبیتی، پد و…، را در آن قرار دهم؛ همچنین موفق شدم نویز مدار را کاهش دهم.

بخش دیگر هزینه ی این محصول شامل تیوب های NOS می شود که جزو بهترین ها هستند؛ بدنه ی فولادی با فینیش زیبای چکشی ساخت کالیفرنیا، ترانسفورماتورهای ساخت آمریکا، یک VU meter که ساخت آمریکاست به علاوه ی هزینه ی تست تک به تک محصولات به وسیله ی تکنسین های ما. همچنین اگر اشکالی برای محصول پیش آید ما خودمان تعمیر آن را انجام می دهیم. جایی که ما کار می کنیم یک مغازه ی داخل گاراژ نیست که تنها یک نفر در آن مشغول به کار باشد، اما کمپانی بزرگی هم نیستیم. ما افرادی هستیم که متعهد به ساخت ابزارهایی باکیفیت برای کسانی هستیم که می خواهند ضبط های فوق العاده خوش صدایی داشته باشند. و ما به مشتریانی که قدر محصولات ما را می دانند متعهد هستیم.

جمع بندی

می گویند کسی که کارش را درست انجام نمی دهد، تقصیر را گردن ابزارش می اندازد، اما برعکس آن هم درست که کسی که کارش را به خوبی انجام می دهد این کار را تحت تاثیر ابزارش انجام داده است.

هرکسی که عاشق کارش باشد به شما خواهد گفت که هیچ جایگزینی برای ابزار فوق العاده وجود ندارد، حالا چه این کار چوب بری باشد، چه عکاسی و چه موسیقی. ابزارهای خوب کار را راحت می کنند و خیال شما را راحت می نمایند.

یک بار کسی از من پرسید چطور می توانم با سرعت بالا در استودیو کار کم. من نگاهی به رک پری امپ های اکسترنالم انداختم و گفتم”اگر ابزارهای درستی داشته باشی، مثل داشتن میکروفن و پری امپی که مناسب آن باشد، نود درصد کار خودبخود انجام شده است. با داشتن ابزار مناسب، کارها آسان و سریع پیش می روند.” وقتی صحبت از پری امپ ها می شود، آرزوی من این نیست که شما هم بتوانید یکی دو (یا حتی چند) پری امپ داشته باشید که به شما اجازه دهد صدایی که در سرتان دارید را بشنوید. وقتی یک پری امپ پرمیوم داشته باشید، مانند پری امپ هایی که در این مطلب از آن ها صحبت کردیم، کارتان بسیار راحت تر خواهد شد؛ همچنین ضبط های بهتری هم خواهید داشت.

منبع sweetwater
عضویت در خبرنامه تهران ملودی
عضو خبرنامه ما شوید و مطالب و پیشنهادات ویژه ما را در ایمیل خود دریافت کنید.
نگران نباشید! هر زمان مایل باشید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.